Specjalista do spraw sprzedaży internetowej – charakterystyka zawodu

Specjalista do spraw sprzedaży internetowej to zawód bardzo poszukiwany, gdyż zakupy online to współcześnie standard dla dużej części społeczeństwa. Jakie są szczegółowe obowiązki sprzedawcy internetowego? Jakie wymogi należy spełnić, żeby móc pracować w tym zawodzie? Jakie osoby sprawdzą się najlepiej na stanowisku sprzedawcy?

Specjalista do spraw sprzedaży internetowej – podstawowe informacje

Podstawowym zadaniem specjalisty do spraw sprzedaży internetowej jest wysyłka produktów, które zostały zamówione przez internet. Do szczegółowych zadań specjalisty do spraw sprzedaży internetowej zaliczamy kompletację zamówień. Pracownik ten musi realizować poszczególne zamówienia w oparciu o harmonogram (zamówieniami wcześniejszymi zajmuje się na początku, a dopiero później przystępuje do kompletacji produktów zamówionych w późniejszym terminie). Sprzedawca musi każdorazowo odnaleźć wszystkie produkty na magazynie, a następnie skompletować przesyłkę zgodnie z listą zamówienia. Oczekuje się od niego kontroli stanów magazynowych, działania zgodnie z określonymi procedurami w przypadku wykrycia nieprawidłowości (jako nieprawidłowości rozumie się uszkodzenie towaru, błędne zamówienie czy brak określonego towaru na magazynie.

Kolejnym etapem pracy sprzedawcy internetowego jest sprawdzenie czy skompletowane produkty są zgodne z listą zamówienia, pakowanie produktów w taki sposób, żeby zabezpieczyć je przed ewentualną kradzieżą lub uszkodzeniami w transporcie. Pracownik wypełnia etykietę przewozową, przygotowuje dokument wydania magazynowego, paragon, fakturę. Może on również umieszczać w przesyłce dodatkowe materiały takie jak ulotki, wizytówki, materiały promocyjne, formularze zwrotu.

Gdy zamówienie jest już skompletowane i zapakowane sprzedawca zajmuje się sortowaniem przesyłek dla poszczególnych przewoźników, przekazywaniem paczek zgodnie z harmonogramem odbioru. Tworzy on dokumenty potwierdzające przekazanie przesyłki do przewoźnika, archiwizuje potwierdzone dokumenty przekazania.

To jeszcze nie koniec obowiązków specjalisty do spraw sprzedaży internetowej. Pracownik ten musi również zajmować się obsługą zwrotów i reklamacji.

Jak zostać sprzedawcą internetowym?

Jeżeli chodzi o zawód specjalisty do spraw sprzedaży internetowej – nie istnieje minimalne wykształcenie. Teoretycznie pracę tę mogą podjąć nawet osoby z wykształceniem podstawowym. Wielu pracodawców preferuje jednak zatrudnianie absolwentów szkół zawodowych na kierunku magazynier-logistyk, ewentualnie osób posiadających tytuł technika logistyka lub technika spedytora. Dużym atutem kandydata jest posiadanie doświadczenia w sprzedaży internetowej, a także uprawnień do obsługi wózków widłowych (ułatwia to pracę w dużych magazynach).

Jakie cechy powinien posiadać kandydat na sprzedawcę?

Kandydat na specjalistę do spraw sprzedaży internetowej powinien wyróżniać się dobrą kondycją fizyczną i zręcznością. Oczekuje się od niego sprawności motorycznej, umiejętności logicznego myślenia, samodzielności, ale i w razie potrzeby – umiejętności pracy w zespole. Niezwykle ważne jest, żeby sprzedawca był osobą dobrze zorganizowaną, nastawioną na rozwiązywanie problemów. Powinien posiadać też płynność wyrażania myśli zarówno w mowie, jak i w piśmie.

Osoba myśląca o podjęciu zawodu sprzedawcy internetowego musi być przygotowana, że jej praca będzie monotonna. Wskazana jest więc cierpliwość i dobra koncentracja.

Specjalista do spraw sprzedaży internetowej – środowisko pracy

Specjaliści do spraw sprzedaży internetowej mogą starać się o zatrudnienie u operatorów logistycznych, którzy świadczą usługi dla branży e-commerce, w przedsiębiorstwach, które prowadzą sprzedaż wysyłkową pod własną marką, w branży dóbr szybko zbywalnych.

Praca sprzedawcy internetowego odbywa się w pomieszczeniach. W zależności od rodzaju firmy, w której jest on zatrudniony może wykonywać swoje obowiązki zawodowe w biurze lub też na magazynie.

Praca sprzedawcy internetowego odbywa się najczęściej w stałych godzinach (większość pracowników pracuje 8 godzin dziennie), od poniedziałku do piątku.

Dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawia, że zapotrzebowanie na specjalistów do spraw sprzedaży internetowej rośnie z każdym miesiącem.

Ile zarabiają sprzedawcy internetowi?

Zarobki specjalistów do spraw sprzedaży internetowej wahają się od najniższej krajowej do średniej krajowej. Wpływ na wysokość pensji ma rodzaj firmy, w której sprzedawca jest zatrudniony, szczegółowy zakres obowiązków, staż pracy, a także region kraju gdzie znajduje się firma (badania pokazują, że najwięcej zarabiają sprzedawcy pracujący w województwie mazowieckim).

Sprzedawca internetowy – jak dostać pracę?

Warunkiem otrzymania pracy jako sprzedawca internetowy jest przygotowanie profesjonalnego CV i listu motywacyjnego. Specjaliści do spraw rekrutacji zachęcają, żeby dla każdej interesującej nas oferty pracy przygotować odrębne CV. Takie rozwiązanie pomaga w przedstawieniu swojej osoby jako idealnego pracownika, gdyż możemy podkreślić te umiejętności i elementy naszego wykształcenia, które wydają się być szczególnie pożądane przez pracodawcę.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay on op - Ge the daily news in your inbox