Krzesła i fotele biurowe – jak dokonać mądrego wyboru?

Funkcjonalne krzesła i fotele biurowe to meble, które muszą znaleźć się w naszym biurze niezależnie od tego w jakiej branży działamy. Warto poświęcić czas i środki na ich zakup, gdyż meble te w dużej mierze determinują jakość pracy w naszym biurze. Czym się kierować przy zakupie krzeseł biurowych – radzi specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach.

Fotel, a może krzesło?

Pierwszą decyzją, którą musimy podjąć jest wybór krzeseł lub foteli do biura. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że zarówno krzesła, jak i fotele (pod warunkiem, że są odpowiednio dobrane) mogą być bardzo wygodne i pozwalać na komfortową pracę. To czy zdecydujemy się na krzesła, czy fotele jest uzależnione przede wszystkim od tego jaką powierzchnią dysponujemy. W dużych biurach nie musimy przejmować się brakiem przestrzeni, dlatego możemy pozwolić sobie na zakup masywnych i wygodnych foteli. Zdecydowanie większe problemy przy zakupach mają właściciele małych biur, w których każdy centymetr może być na wagę złota. Gdy zależy nam na oszczędności miejsca – krzesła biurowe wydają się najbardziej rozsądnym wyborem. Sprawdź koniecznie ofertą na krzesła biurowe w Katowicach firmy NoNameOffice

Jakie parametry powinno mieć krzesło biurowe (ewentualnie fotel do biura)?

Wybierając krzesła biurowe musimy kierować się zasadami ergonomii. Dobre siedzisko umożliwi nam komfortową pracę przez wiele godzin. Z kolei źle dobrany fotel może szybko przyczynić się do dolegliwości kręgosłupa i znacząco obniżyć jakość naszej pracy.

Gdy chcemy kupić jak najwygodniejsze krzesła biurowe, udajmy się osobiście o stacjonarnego sklepu meblowego, gdzie będziemy mogli je przetestować. Zakupy przez internet możemy zrobić w sytuacji, gdy dobrze wiemy co kupujemy (gdyż mieliśmy już okazję przetestować dane meble biurowe).

Idealny fotel biurowy musi posiadać dobrze wyprofilowane oparcie (pamiętajmy, że ma ono nam służyć nie przez kilka minut, ale często przez wiele godzi każdego dnia). Jego wypukłości muszą być dostosowane do anatomicznego kształtu ludzkiego kręgosłupa. Jako, że krzesła biurowe w wielu wypadkach mają służyć więcej niż jednej osobie, szalenie ważna jest możliwość regulacji ustawień. Meble musi posiadać regulację wysokości, głębokości siedziska, ustawienia podłokietników. Byłoby doskonale, gdybyśmy mogli zapisać dane ustawienia (wówczas nie będziemy musieli dostosowywać fotela do swoich potrzeb za każdym razem, kiedy przy nim siadamy).

Fotel biurowy musi być wykonany z przyjemnych dla skóry materiałów. Powinien być skonstruowany w taki sposób, żeby użytkownik nie odczuwał ucisku w żadnym punkcie. Dużą popularnością cieszą się krzesła i fotele biurowe wykonane z przewiewnych materiałów (na przykład fotele posiadające siatkowe oparcie). Doceniamy je zwłaszcza latem, gdy intensywnie się pocimy (w takich warunkach masywne fotele wykonane ze sztucznej skóry przestają być komfortowe).

Jakich błędów unikać przy zakupie foteli biurowych – radzi ekspert z Katowicach

Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach zauważa, że osoby, które nigdy wcześniej nie kupowały mebli biurowych często popełniają te same błędy. Jednym z najpoważniejszych przewinień jest wybór foteli biurowych, które pasują tylko nam. Pracodawcy zapominają, że mebel taki ma służyć różnym osobom. Pamiętajmy, że krzesło, które jest wygodne dla nas, nie musi być komfortowe dla pracownika o zupełnie innych gabarytach. 

Niewybaczalnym błędem, za który prawdopodobnie będziemy zmuszeni szybko zapłacić jest oszczędzanie na krzesłach biurowych. Nie da się ukryć, że meble z supermarketów są znacznie tańsze niż te dostępne w profesjonalnych salonach mebli biurowych. Niestety cena często jest ich jedyną zaletą. Takie fotele mogą sprawdzić się w warunkach domowych, gdy korzystamy z nich okazjonalnie. Niestety w biurach są one eksploatowane przez kilkanaście godzin na dobę. Zużycie jest więc widoczne bardzo szybko. Dodatkowo w przypadku tanich mebli nie otrzymujemy długiego okresu gwarancyjnego, który umożliwiałby ich naprawę lub wymianę w przypadku pojawienia się usterek.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay on op - Ge the daily news in your inbox

Przeczytaj poprzedni wpis:
blank
Minimalizm w pracy – od czego zacząć?

Minimalizm zyskuje współcześnie coraz większą ilość zwolenników. Jest o odpowiedzią na konsumpcyjny styl życia. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że...

Zamknij