Pozytywny wizerunek pracodawcy – jak go budować?

Pracodawcy pragnący zatrudniać najlepszych specjalistów muszą zdawać sobie sprawę, że współcześnie duża część kandydatów przed wysłaniem swojego CV sprawdza opinie o potencjalnym pracodawcy. W interesie każdej firmy zatrudniającej pracowników leży stworzenie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Jak to zrobić?

Budowanie dobrego wizerunku pracodawcy – dlaczego to takie ważne?

Kreowanie marki dobrego pracodawcy (czyli employer branding) pomaga przedsiębiorstwu rekrutować nowych pracowników, a także zaskarbić sobie lojalność najbardziej wartościowych specjalistów pracujących w firmie. Warto pamiętać, że o tym, czy pracownik będzie chciał pracować dla danej firmy nie decydują tylko i wyłącznie zarobki. Szalenie ważna jest atmosfera w pracy, poczucie bezpieczeństwa, czy możliwości rozwoju. Budowanie wizerunku dobrego pracodawcy to proces długotrwały, jednak zdecydowanie warto jest poświęcić mu czas i zasoby. Dzięki pozytywnemu wizerunkowi nasza firma może zdobyć znaczącą przewagę nad konkurencją.

Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding

Należy zdawać sobie sprawę, że employer branding można podzielić na zewnętrzny i wewnętrzny (w zależności od grupy, do której kierujemy nasz przekaz). Wewnętrzny employer branding opiera się na dobrej komunikacji wewnątrz organizacji. Jego celem jest wzrost zadowolenia z pracy osób zatrudnionych w firmie, a tym samym zatrzymanie najlepszych specjalistów i zmniejszenie rotacji pracowników.

Zewnętrzny employer branding skierowany jest do potencjalnych pracowników. Jego celem jest również tworzenie pozytywnego wizerunku firmy w oczach klientów (klienci chętniej korzystają z usług firmy, która dba o swoich pracowników).

Żeby employer branding był skuteczny musi przedstawiać realne korzyści, na które mogą liczyć pracownicy zatrudnieni w firmie. Jego elementem może być na przykład dobre wynagrodzenie, kursy i szkolenia, możliwości awansu i rozwoju kariery, benefity pracownicze, przyjazne środowisko w miejscu pracy, wyjazdy integracyjne. Czynniki te sprawiają, że wielu kandydatów chce pracować w danej firmie (nawet jeżeli u konkurencji mogliby liczyć na nieco wyższe wynagrodzenie).

Jak najlepiej zadbać o pracownika?

Przedsiębiorca budujący swój wizerunek powinien postarać się jak najlepiej zadbać o pracowników zatrudnionych w swojej firmie. Dobre warunki pracy to pojęcie bardzo szerokie. Może się odnosić do dofinansowywania posiłków. Współcześnie wiele firm decyduje się na zakładanie stołówek pracowniczych czy korzystanie z usług cateringu. Pracownicy powinny mieć dostęp do wody, różnego rodzaju napojów, kawy, herbaty.

O dobre samopoczucie pracowników można zadbać również dzięki zorganizowaniu specjalnego pokoju socjalnego, czy miejsca do odpoczynku (półgodzinna drzemka jest coraz częściej traktowana jako konieczność, a nie marnowanie czasu w pracy).

Inwestycje w rozwój pracowników

Nie ma osoby, która nie chciałaby pracować w firmie dbającej o jej rozwój. Pracownicy zdają sobie sprawę, że podnoszenie kompetencji zawodowych zwiększa ich wartość na rynku pracy. Dbający o swój wizerunek pracodawca może zdecydować się na zorganizowanie kursów językowych, czy szkoleń dotyczących umiejętności miękkich. Dobrze jest zapewnić pracownikom możliwość samodzielnego dokształcania się. Pracodawca może zaprenumerować branżowe czasopisma, czy kupować fachową literaturę.

Benefity pracownicze to postawa

Wielu kandydatów zwraca uwagę, czy firma, do której aplikują oferuje benefity pracownicze. Do najpopularniejszych benefitów pracowniczych zaliczamy dofinansowanie prywatnej opieki medycznej. W Polsce jest ona szczególnie ważna, gdyż publiczna służba zdrowia jest w rzeczywistości fikcją. Wielu pracowników chętnie skorzysta z możliwości dofinansowania posiłków, czy karty MultiSport. Wybierając benefity pracownicze należy zastanowić się na jakich udogodnieniach zależy osobom zatrudnionym w naszej firmie. Idealnie byłoby stworzyć warunki, w których każdy pracownik mógłby samodzielnie zdecydować, z których benefitów skorzysta.

Dbanie o dobrą atmosferę w miejscu pracy

Pracodawca, który chce zbudować pozytywny wizerunek powinien położyć nacisk na integrację pracowników zatrudnionych w jego firmie. Sposobami na dobrą integrację są imprezy i wyjazdy firmowe. Pamiętajmy, że integracja odbywa się nie tylko na wyjazdach, ale przede wszystkim na co dzień. Jeżeli chcemy, żeby nasi pracownicy poznali się lepiej, możemy zorganizować w firmie miejsce spotkań, w którym będzie można wspólnie zjeść obiad, napić się kawy, czy po prostu porozmawiać.

Atrakcyjne oferty pracy wizytówką firmy

Firma pragnąca prezentować się jako pracodawca przyjazny pracownikom powinna przykładać szczególną uwagę do tworzenia ogłoszeń o pracę. Ogłoszenia, które zrobią dobre wrażenie na kandydatach powinny być bardzo szczegółowe. Warto uwzględnić w nich wszystko, co pracodawca ma do zaoferowania – konkurencyjne wynagrodzenie, benefity pracownicze. Jeżeli to możliwe podajemy również jakie są widełki płacowe na stanowisku, którego dotyczy ogłoszenie. Dobre ogłoszenie musi być atrakcyjne wizualnie, spójne, przejrzyste. Nazwa stanowiska powinna być adekwatna do umiejętności i obowiązków pracownika.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay on op - Ge the daily news in your inbox