Wizytówki – dlaczego warto jest mieć je zawsze przy sobie

Współcześni przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy nadal potrzebują wizytówek. Obecnie niemal każda firma posiada swoją własną stronę internetową, a często również profil na facebooku i konto na instagramie. Mogłoby się wydawać, że wystarczy podać rozmówcy nasz wirtualny adres. Specjaliści od wizerunku radzą jednak, żeby nie rezygnować z papierowych wizytówek. Ich posiadanie pozwoli nam wyprzedzić konkurencję i zrobić dobre wrażenie na potencjalnym kliencie.

Dlaczego wciąż potrzebujemy wizytówek?

Jeżeli prowadzimy rozmowę z obcą osobą, która jest zainteresowana naszą działalnością, prawdopodobnie chcemy dać jej do nas kontakt. Moglibyśmy wprawdzie podyktować nasz adres e-mail, czy adres strony internetowej, jednak zanotowanie go wiąże się z pewnym wysiłkiem. O wiele łatwiej jest wręczyć rozmówcy wizytówkę. Jeżeli jest ona atrakcyjnie zaprojektowana, od razu robimy dobre wrażenie na potencjalnym kliencie i zwiększamy prawdopodobieństwo kontaktu z jego strony. Pamiętajmy, że nawet w sytuacji, gdy rozmówca zapisze sobie w telefonie dane naszej firmy, jest bardzo prawdopodobne, że pod koniec dnia nie będzie już o tym pamiętał. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy posiada on naszą wizytówkę.

Choć niektórym wyda się to mało prawdopodobne, współcześnie jest wciąż wiele osób, które nie korzystają z urządzeń cyfrowych lub korzystają z nich bardzo niechętnie. Nawiązanie kontaktów biznesowych z tymi ludźmi jest zdecydowanie łatwiejsze jeśli posiadamy wizytówki.

Osoba zastanawiająca się nad sensem projektowania własnych wizytówek powinna pamiętać, że urządzenia cyfrowe nie zawsze są dostępne. Bateria w telefonie może się rozładować. W szpitalach lub samolotach możemy być zmuszeni do wyłączenia urządzeń cyfrowych. Co zrobimy, gdy właśnie w takich okolicznościach spotkamy osobę, która wydaje się nam idealnym klientem? Wówczas wizytówka jest dla nas wybawieniem.

Firmy, które posiadają profesjonalne wizytówki są odbierane jako prestiżowe i godne zaufania. Podanie klientowi eleganckiej wizytówki sprawi, że będzie on przekonany, że prowadzimy prawdziwy biznes i jesteśmy bardzo zaangażowani w działania naszej firmy.

Jeśli myślimy o prowadzeniu biznesu międzynarodowego wizytówki są dla nas koniecznością. Mieszkańcy niektórych krajów azjatyckich nie wyobrażają sobie prowadzenia firmy bez wizytówek  (są one szalenie ważnym elementem biznesu).

Jakie informacje powinna zawierać profesjonalna wizytówka?

Każda wizytówka musi zawierać imię i nazwisko swojego posiadacza. Gdy jest to konieczne – zaznaczmy także jakie stanowisko piastujemy. Osoba, które prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą może zaznaczyć na wizytówce, że jest właścicielem firmy. Innym pomysłem jest opisanie naszej profesji – na przykład: Anna Kwiatkowska, grafik komputerowy.

Jeżeli jest to wizytówka firmowa, pod danymi osobowymi powinny znaleźć się dane firmy, a także krótki opis dotyczący tego czym dana firma się zajmuje.

Na wizytówce należy podać dane adresowe firmy. W przypadku, gdy dojazd do siedzimy naszej firmy jest skomplikowany, warto jest dodać dodatkowe instrukcje – na przykład: ulica Kwiatowa 5/6, wejście od strony podwórza.

Niezmiernie ważne są dane, dzięki którym klient może się z nami szybko skontaktować. Podajmy numer telefonu, a także adres e-mail. Większość właścicieli wizytówek decyduje się na podanie adresu strony internetowej. Niektórzy idą o krok dalej i podają informacje o mediach społecznościowych, które posiada firma (na przykład konto na facebooku, instagramie).

Niezbędnym elementem każdej wizytówki jest logo firmy. Dzięki niemu dokument prezentuje się niezwykle profesjonalnie. Co więcej dzięki logo klientowi łatwiej jest zapamiętać daną firmę.

Jak powinna wyglądać profesjonalna wizytówka?

Wygląd naszej wizytówki jest w dużej mierze uzależniony od tego w jakiej branży działamy. Tworzeniu wizytówki dobrze jest poświęcić więcej czasu, gdyż umiejętnie zaprojektowana pomaga budować pozytywny wizerunek naszej firmy. Możemy mieć pewność, że kreatywna wizytówka sprawi, że potencjalni klienci nas zapamiętają.

Gdy rozwijajmy się w branży graficznej, musimy zdawać sobie sprawę, że wizytówka jest jednym z najważniejszych elementów naszego portfolio. 

Idealnym (a jednocześnie dość kosztownym) pomysłem jest stworzenie wizytówek, które mają zastosowanie praktyczne. Wizytówka może być jednocześnie miarką, czy otwieraczem do butelek. Im bardziej oryginalna jest nasza wizytówka, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że obdarowana osoba wyrzuci ją do kosza. Prawdopodobnie nasz rozmówca zachowa ją jako atrakcyjny gadżet, nawet jeśli w danym momencie nie będzie chciał korzystać z naszych usług. W efekcie wizytówka stanie się reklamą firmy, co być może zaprocentuje za jakiś czas.

Eksperci zalecają, żeby na samym początku prowadzenia działalności gospodarczej wydrukować mniejszą ilość wizytówek (na początek 250 sztuk powinno wystarczyć). Choć mogłoby się wydawać, że większa liczba wizytówek jest bardziej opłacalna, praktyka pokazuje, że przedsiębiorcy chętnie eksperymentują i po pewnym czasie chcą dokonać zmian w ich wyglądzie.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay on op - Ge the daily news in your inbox

Przeczytaj poprzedni wpis:
blank
Jak znaleźć pracę marzeń po 40 – praktyczne porady

Jeszcze kilkanaście lat temu powszechne było przekonanie, że osobie, która ukończyła czterdzieści lat trudniej jest znaleźć pracę. Obecnie sytuacja ta...

Zamknij