post

5 sposobów na zachowanie zdrowej sylwetki – poznaj biurka do pracy stojąco-siedzącej

Dziś coraz więcej osób pracuj w pozycji siedzącej. Niestety nie jest to dobre dla naszego organizmu. Otyłość, problemy ze stawami czy cukrzyca to tylko niektóre z chorób na jakie jesteśmy narażeni każdego dnia. Sprawdź jak zadbać o swoją sylwetkę w trakcie pracy.

Postaw na zdrową dietę

Nie odkryjemy ameryki mówiąc, że podstawą dobrego samopoczucia jest zdrowa dieta. Niestety, siedzący tryb życia i biurowa praca nie sprzyjają odchudzaniu. Wiele osób pracując przy komputerze podjada słodkie i słone przekąski. Do tego dochodzą kaloryczne zamawiane obiady i nie trudno o dodatkowe kilogramy. Oczywiście nawet pracując na siedząco spalamy kalorie, ale nie taką ilość jak przyjmujemy w ciągu dnia. Dlatego właśnie warto postawić na zdrową dietę, bogatą w zielone warzywa, białko oraz zdrowe tłuszcze. Jako zdrowe przekąski polecamy orzechy (chociaż też warto uważać na ich ilość i unikać tych solonych), świeże owoce i warzywa. Obiady i lunche warto przygotowywać samodzielnie, w taki sposób jesteśmy w stanie zapanować nad ilością zjedzonych kalorii.

Pij dużo wody

Podobno nawet ⅔ polaków jest odwodnionych. Pijemy zdecydowanie za mało wody, a za dużo słodzonych soków, napojów gazowanych, kaw i herbat. Mam ogromny wybór przepysznych wód mineralnych i źródlanych, którymi zachwyca się cały świat. Picie słodkich napojów sprzyja otyłości, ma bardzo zły wpływ na florę bakteryjną jelit, oraz stan naszego uzębienia. Dorosły człowiek powinien wypijać co najmniej 6 szklanek wody dziennie. Pracując w biurze, w którym jest suche powietrze i klimatyzacja, najlepiej zwiększyć tę ilość nawet do 8. Woda ma zbawienny wpływ dla naszego organizmu, pomaga zachować szczupłą sylwetkę oraz zdrowy stan skóry. W medycynie wschodniej panuje przekonanie, że woda jest lekarstwem na wiele problemów zdrowotnych, m.in bóle głowy.

Zadbaj o aktywność fizyczną

Zdrowa dieta i regularne picie wody to nie wszystko, bardzo ważna jest również aktywność fizyczna. Każda pracująca zawodowo osoba wie, że niełatwo jest wygospodarować czas na codzienny trening, szczególnie jeśli nie po drodze nam na siłownie. Dlatego liczą się takie małe “wybory” jak np. podróż do pracy rowerem, popołudniowy spacer, wejście po schodach czy chociaż raz  w tygodniu wizyta na basenie. Pływanie szczególnie dobrze wpływa na stan naszego kręgosłupa, dlatego warto chociaż kilka razy w miesiącu odwiedzić pływalnię. Jest to wyjątkowo ważne dla naszego zdrowie, jeśli większość czasu spędzamy siedząc. Co jeszcz możemy zrobić aby czyć się lepiej?

Wypróbuj biurka do pracy na stojąco

Jednym z najprostszych, choć jeszcze niezbyt popularnych rozwiązań jest praca na stojąco. Spokojnie, nie każemy Ci stać 8 godzin. Mowa tu o trybie pracy stojąco siedzącym. Polega on na kilkukrotnej zmianie pozycji w ciągu dnia. Bardzo ważnym elementem w tym przypadku jest specjalne biurko lub nakładka do pracy na stojąco. Na rynku dostępne są zarówno biurka klasyczne  z możliwością elektronicznej regulacji jak i nakładki, które ustawiamy manualnie. Dzięki temu możemy swobodnie wstać i pracować stojąc. Początki nie są łatwe, ale nasz kręgosłup będzie nam wdzięczny. Podobnie zresztą jak waga – stojąc w pracy spalamy nawet 30% kalorii więcej! Polecamy zestaw od Elevodesk – regulowane biurko i mate ergonomiczną

Badaj się regularnie

Ostatni punkt to coś oczywistego, ale niestety zaniedbanego przez wielu z nas. Jeśli źle się czujesz, dokucza Ci chroniczne zmęczenie i nie masz na nic siły, przebadaj się. Często bagatelizujemy sygnały jakie wysyła nam nasz organizm. Kluczem do zdrowej sylwetki jest dobra kondycja całego organizmu.

About Mariusz

Opis

Speak Your Mind

*

Przeczytaj poprzedni wpis:
Trener personalny- praca dorywcza czy na stałe?

Sport to Twoja pasja i chcesz zacząć na tym w końcu zarabiać? Mamy dla Ciebie świetną wiadomość! W ostatnim czasie...

Zamknij