Zdjęcia profilowe na LinkedIn, które stworzą nasz wizerunek zawodowy

LinkedIn jest bardzo popularnym, międzynarodowym serwisem społecznościowym, który powstał po to, żeby ułatwić nawiązywanie swoim użytkownikom kontaktów biznesowych. Pracodawcy zarejestrowani w serwisie mogą zamieszczać oferty pracy i szukać tu pracowników. Żeby uczynić nasz profil na LinkedIn bardziej atrakcyjnym, powinniśmy zamieścić na nim profesjonalne fotografie biznesowe. Jakie zdjęcia szczególnie dobrze nadają się do tego celu? Dlaczego rezygnacja z dobrych zdjęć to dla nas strata pieniędzy?

Promocja na LinkedIn – to prostsze niż myślisz

Wielu kandydatów szukających pracy stara się, żeby ich CV i list motywacyjny prezentowały się idealnie (wierzymy, że nasze umiejętności obronią się same). Te same osoby często zapominają o tym, że zdjęcia profilowe zamieszczane na LinkedIn są równie ważne. Pamiętajmy, że zawodowe kompetencje są ważne, ale potencjalni pracodawcy widzą w pierwszej kolejności to jak się prezentujemy (jako ludzie tworzą sobie wyobrażenie o nas na podstawie wyglądu zdecydowanie bardziej niż na podstawie informacji zamieszczonych w dokumentach). Jeżeli nasze zdjęcia nie zrobią na nich dobrego wrażenia, zamiast nas wybiorą innych kandydatów. Tworząc profil na LinkedIn powinniśmy być świadomi, że relacje biznesowe odbywają się na wielu płaszczyznach. Podobnie jak w realnym życiu, nigdy nie pomijajmy płaszczyzny wizualnej.

Dobrze wykonana fotografia profilowa może pomóc nam wzbudzić zaufanie w potencjalnych odbiorcach. Pamiętajmy, że ogromna część społeczeństwa jest zdania, że jedynie patrząc na zdjęcie, można poznać daną osobę.

Fotografia na LinkedIn jest bardzo istotna również ze względu na rekruterów. Ci przyznają, że przynajmniej raz zdecydowali się odrzucić kandydata jedynie ze względu na nieodpowiednie zdjęcie na LinkedIn (choć z jego opisu wynikało, że posiada on stosowne kwalifikacje). Prawie połowa osób odpowiedzialnych za prowadzenie rekrutacji postępuje tak regularnie.

Dlaczego rezygnacja z tworzenia profesjonalnego wizerunku to strata pieniędzy?

Osoby, które nie mają czasu lub ochoty na robienie profesjonalnych zdjęć wizerunkowych, powinny zdawać sobie sprawę, że przez swoje zaniedbanie tracą wiele pieniędzy i życiowych możliwości.

Wizerunek w biznesie odgrywa co najmniej tak dużą rolę jak w naszym życiu codziennym. Potencjalny pracodawca widzący na naszym profilu w LinkedIn zdjęcie z imprezy lub ostatnich wakacji prawdopodobnie uzna, że nie traktujemy swojej pracy poważnie i nie zaproponuje nam stanowiska, o którym marzymy.

Brak dobrego zdjęcia sprawia, że nasz profil nie przyciąga wzroku potencjalnych klientów. W rezultacie pozbawiamy ich okazji do zapoznania się z naszą świetną ofertą i pozytywnymi opiniami. Część osób widząc nieprofesjonalne zdjęcie zrezygnuje z prób skontaktowania się z nami, nie zapłacą oni również za produkty i usługi, które chcielibyśmy sprzedać.

Niektóre osoby przeglądające LinkedIn zapisują interesujące ich profile nawet wtedy, gdy w danym momencie nie potrzebują niczego od danej osoby. Z pewnością nie zaczną obserwować profilu pracownika, który nie prezentuje się profesjonalnie. W efekcie tracimy szanse na współpracę w przyszłości.

Atrakcyjne zdjęcie profilowe, które będzie na siebie zarabiać

Powinniśmy poświęcić czas i środki na stworzenie atrakcyjnych zdjęć profilowych na LinkedIn. Zrobienie zdjęć warto jest powierzyć doświadczonemu fotografowi biznesowemu. Taka osoba dzięki wieloletniej praktyce wychwytuje ważne szczegóły, które zazwyczaj są niedostrzegalne dla oczu laika. Tylko fotograf wie jak zrobić zdjęcia mogące wykreować naszą osobę jako profesjonalistę w danej branży.

Doświadczeni fotografowie wizerunkowi radzą, żeby na swoim profilu używać jedynie aktualnych zdjęć, gdyż z biegiem czasu twarz człowieka mocno się zmienia. Wstawiając na profil zdjęcie sprzed kilkunastu lat ryzykujemy, że potencjalny klient, pracodawca lub partner biznesowy po prostu nas nie pozna.

Ważne jest, żeby podczas sesji mieć na sobie profesjonalny strój. Nie ma tu reguły, jednak nasz ubiór powinien odpowiadać branży, w której działamy (na przykład lekarz może sfotografować się w służbowym uniformie). Zadbajmy także o takie detale jak subtelny makijaż i dopracowana fryzura. 

Recent Articles

spot_img

Related Stories

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay on op - Ge the daily news in your inbox