Praca w call center – co warto o niej wiedzieć, wymagania, zarobki

Praca w call center budzi wiele kontrowersji. Część osób jest z niej zadowolona, niektórzy są natomiast zdania, że jest to jedno z najgorszych zajęć. O czym powinna wiedzieć osoba, która po raz pierwszy zamierza podjąć pracę w call center? Jakie wymagania musi spełnić? Na jakie zarobki może liczyć?

Kilka słów o pracy w call center

Praca w call center polega na obsłudze klienta przez telefon. Żeby ją wykonywać trzeba być osobą komunikatywną i posiadać dobrą dykcję. Ogromną zaletą tego typu pracy jest fakt, że można ją podjąć również w trakcie nauki (na przykład studiów), gdyż nie wymaga ona posiadania konkretnego wykształcenia. Pracownicy call center znajdują zatrudnienie w różnych branżach. Współcześnie niektórzy pracodawcy mogą wymagać od nich również obsługi czatów internetowych, przyjmowania reklamacji, przeprowadzania ankiet dotyczących zadowolenia z produktu, współpracy z działem marketingowym, udzielania informacji dotyczącej produktów, pomocy w przypadku awarii związanej ze sprzedawanym produktem.

Call center – jakie są wymagania

Do pracy w call center nie są konieczne ukończone studia wyższe. Jeżeli jednak zamierzamy pracować dla banku lub firmy zajmującej się finansami, dyplom z finansów i rachunkowości czy ekonomii może się okazać dużym atutem.

Jeżeli chodzi o doświadczenie, z pewnością będzie ono mile widziane, ale niekonieczne – wszyscy pracownicy call center przechodzą szkolenia mające przygotować ich do wykonywania swojej pracy. 

Jako, że pracownik call center komunikuje się przede wszystkim przez telefon – powinien posiadać dobrą dykcję i przyjemną barwę głosu.

Praca w call center – zarobki i możliwości awansu

Przeciwnicy pracy w call center są zdania, że nie jest to zajęcie umożliwiające rozwój zawodowy. Nie jest to do końca prawdą, gdyż w wielu firmach przeciętny konsultant może po pewnym czasie ubiegać się o posadę kierownika zespołu. Z kolei pracownicy, którzy dobrze radzą sobie z zarządzaniem grupą ludźmi są dla firmy szczególnie cenni i mają wiele możliwości rozwoju zawodowego.

Praca w call center uczy nas radzenia sobie ze stresem, rozwija komunikatywność, pozwala przełamać opór przed kontaktem z klientem, co bardzo przydaje się w wielu zawodach.

Zarobki na stanowisku pracownika call center są bardzo zróżnicowane. Wysokość wynagrodzenia zależy między innymi od tego dla jakiej firmy pracujemy, w jakim mieście znajduje się jej siedziba, jakie jest nasze stanowisko, doświadczenie, a także jakie efekty osiągamy. W Polsce zarobki większości pracowników call center są niższe od średniej krajowej, choć zdarzają się przypadki osób, które zarabiają znacznie więcej.

Ważnym aspektem jeżeli chodzi o zarobki pracowników call center zajmujących się sprzedażą są prowizje. Pracownik otrzymuje dodatek finansowy za każdą pomyślnie zakończoną transakcję.

Call center – jak zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie

Specjaliści od rekrutacji radzą kandydatom, żeby zrobić coś więcej niż tylko odpowiedzieć na oferty pracy znajdujące się w popularnych portalach ogłoszeniowych. W przypadku takich ogólnie dostępnych ogłoszeń musimy liczyć się z ogromną konkurencją. Jeżeli nasze kompetencje nie są imponujące, szanse, że dostaniemy pracę są niewielkie.

Zdecydowanie skuteczniejszym rozwiązaniem wydaje się znalezienie firm, w których chcielibyśmy pracować i napisanie do nich, niezależnie od tego, czy w danym momencie prowadzą rekrutację. Istnieje wówczas szansa, że pracodawca zainteresowany pozyskaniem nowych pracowników odezwie się w pierwszej kolejności właśnie do nas.

Przepustką do otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną jest napisanie dobrego CV (a czasem również listu motywacyjnego). Pamiętajmy, że dokument musi być dostosowany do stanowiska, o które się ubiegamy. Postarajmy się podkreślić te umiejętności, doświadczenie i zainteresowania, które sprawią, że wydamy się idealnymi kandydatami do danej pracy.

Dobrą praktyką jest rozpoczęcie pisania CV od podsumowania zawodowego. Polega ono na napisaniu w trzech zdaniach i naszych najważniejszych osiągnięciach, kompetencjach i celach zawodowych.

Jako kandydaci na stanowisko pracownika call center musimy podkreślić, że lubimy pracę z ludźmi, jesteśmy odporni na stres, dobre radzimy sobie zarówno w pracy indywidualnej, jak i zespołowej. Warto jest podawać nie tylko suche fakty, ale pisać o sytuacjach, które je uzasadniają.

Jeżeli pracodawca tego oczekuje, dołączmy do naszego CV list motywacyjny (warto się przyłożyć do jego napisania, gdyż pracodawca może być zainteresowany, dlaczego chcemy podjąć pracę w jego firmie).

Na koniec warto jest zadbać, żeby nasze dokumenty wyglądały estetycznie. Nie ma mowy o błędach czy literówkach – zniechęcają one do nas każdego pracodawcę. CV powinno być zwięzłe i przejrzyste. Jeżeli zdecydowaliśmy się na dodanie zdjęcia – wybierzmy zdjęcie na jasnym tle, nie zaszkodzi również lekki uśmiech i profesjonalny strój.

Pamiętajmy, że w CV należy umieścić zgodę na przetwarzanie naszych danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacji.

Recent Articles

spot_img

Related Stories

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay on op - Ge the daily news in your inbox