Zdjęcia wizerunkowe w praktyce – najważniejsze informacje

Stale rosnąca popularność zdjęć wizerunkowych wynika z faktu, że sukces w niejednej branży jest uzależniony od tego, czy uda nam się zainteresować potencjalnych klientów swoją osobą. Jako, że wiele firm przynajmniej częściowo prowadzi swoją działalność przez Internet, z pomocą przychodzą zdjęcia wizerunkowe. Dzięki nim jesteśmy w stanie wykreować wizerunek, który zacznie na siebie zarabiać. Co o zdjęciach wizerunkowych powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca, artysta, czy też pracownik?

Stawiamy na wizerunek

Wizerunek nie jest wszystkim, jednak może być przepustką do sukcesu w wielu branżach. Jeżeli naszym problemem jest duża konkurencja, atrakcyjne fotografie biznesowe umożliwią nam wyróżnienie się w tłumie. Dobre zdjęcie sprawi, że potencjalny klient zapamięta nas jako ekspertów w swoim fachu, z którymi warto nawiązać współpracę.

Osoby zainteresowane wykonaniem sesji biznesowej muszą zdać sobie sprawę, że istnieje ogromna różnica pomiędzy zwykłymi zdjęciami a fotografiami biznesowymi. Zwykłe zdjęcie lepiej lub gorzej odda naszą powierzchowność, ale nie pokaże nic więcej. Tymczasem zdjęcie wizerunkowe zrobione przez profesjonalistę wydobędzie z nas cechy, które są szczególnie istotne w branży, w której działamy.

Wykonanie zdjęć biznesowych nie jest proste i wymaga dużych umiejętności i doświadczenia (z tego względu nie warto zlecać ich przypadkowemu fotografowi – pamiętajmy, że nieumiejętnie wykonane mogą nam nawet zaszkodzić). Fotografia taka musi być umiejętnym połączeniem mimiki, postawy ciała, stroju, makijażu, akcesoriów, fryzury, a nawet scenerii. Wszystkie te elementy muszą ze sobą idealnie współgrać, inaczej odbiorca uzna zdjęcie za niewiarygodne. Jaskrawym przykładem może być zdjęcie wizerunkowe kosmetyczki, która ma idealnie wykonany makijaż i fryzurę, ale brudne, zaniedbane paznokcie. Innym przykładem jest chirurg, którego mimika sugeruje brak pewności siebie.

Niezbędne przygotowania do sesji wizerunkowej

blank
Andrzej Kotfis, Monika Głogowska, Agata Koczorowska-Gazda, fotografia biznesowa fotograf Krzysztof Zaleski

Ekspert z Zaleski Fotografia sugeruje, że do sesji wizerunkowej należy odpowiednio się przygotować. Pierwszym elementem przygotowań jest długa rozmowa z fotografem odnośnie naszych potrzeb i oczekiwań związanych ze zdjęciami wizerunkowymi. Dobry fotograf musi posiadać nie tylko wyjątkowe wyczucie estetyki, ale także wysoko rozwinięte kompetencje interpersonalne. Klient powinien czuć się dobrze w jego towarzystwie. Jeżeli czujemy, że osoba fotografa nam nie odpowiada, podziękujmy za współpracę i szukajmy dalej. Gdy w trakcie sesji nie będziemy czuć się komfortowo, istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że zdjęcia się nam spodobają.

Podczas konsultacji z fotografem należy ustalić w jakim miejscu powinna odbywać się sesja, ile osób weźmie w niej udział, jaki ma być jej harmonogram, jak powinniśmy być ubrani. Uzgodnimy też czy makijaż i fryzurę chcemy wykonać sami, czy też wolimy powierzyć je współpracującym z fotografem wizażystom i fryzjerom.

Profesjonalna sesja biznesowa – o tym trzeba pamiętać

Na profesjonalną sesję biznesową dobrze jest przyjść wyspanym i najedzonym. Jednocześnie postarajmy się spożywać posiłki lekkostrawne, które nie powodują wzdęć (trudno wyobrazić sobie mniej komfortową sytuację niż pozowanie do zdjęć z wzdętym brzuchem – pamiętajmy, że aparat jest w stanie wychwycić więcej niewygodnych szczegółów niż ludzkie oko). Sprawdź ofertę na profesjonalną sesję biznesową w Gdańsku

Jeżeli chodzi o strój, mamy dużą dowolność, gdyż sesja wizerunkowa nie stawia nam żadnych sztywnych kryteriów. Większość osób decyduje się pozować w formalnych strojach. Jeżeli chodzi o mężczyzn zazwyczaj jest to garnitur i krawat. Kobiety natomiast niekiedy ubierają się tak samo jak mężczyźni (jedyną różnicą w stylizacji są buty na wysokim obcasie), ewentualnie zakładają eleganckie sukienki.

Niezależnie od tego jak zdecydujemy się ubrać pamiętajmy, że strój musi być idealnie wyprasowany (aparat bezlitośnie wychwyci najdrobniejsze zagniecenia). Unikajmy też ubrań jaskrawych i prześwitujących. Na zdjęciach wizerunkowych bardzo ważne są oczy. Z tego względu zaleca się zdjęcie soczewek kontaktowych (sprawiają one, że oczy na zdjęciach wyglądają nienaturalnie).

Recent Articles

spot_img

Related Stories

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay on op - Ge the daily news in your inbox

Przeczytaj poprzedni wpis:
blank
Trener personalny – jak nim zostać, kto odniesie sukces w tym zawodzie?

Trener personalny to prawdopodobnie jeden z zawodów przyszłości. Współcześnie coraz częściej pracujemy przed komputerem, jednocześnie zdajemy sobie sprawę jak ważna...

Zamknij